Semester

Nu är det semester tider! Har redan varit ledig i 2 veckor och har 1 vecka kvar, nu hoppas jag bara på lite varmare väder!!
Första veckan har jag donat här hemma med lite av varje och den andra veckan har vi varit på resandefot!
Vi har varit till Lofoten med två andra familjer, vi var sammanlagt 14 personer. Vi startade på måndag ,körde upp till Björkliden och där sov vi i stugor ,därifrån sedan till Lofoten där vi hyrt ett hus i tre nätter!!
Här några bilder!





Denna bild är på alla barnen som hade kommit på att dom skulle ta ett kvälls bad(med kläder).

Jag rekomenderar verkligen att åka dit, det är det VAKRASTE stället där jag någonsin varit, fasten jag är lite höjd rädd ! Vi hade toppen väder vilket var bra eftersom vi körde med budget lunchar och middagar ute i det gröna, annars oxå en toppen resa förutom att Kosti vrickade sin fot när vi spelade fotboll med barnen, såpass illa att han inte kunde stödja sig mot den, nästa dag var jag innhanlade lite käppar i järnhandeln och vi gjorde provisoriska kryckor. Sedan var det resan hem, och då var jag  tvungen att köra hela vägen hem , fick verkligen samla ihop mig före varje bro.

I går var vi till Akuten i Kalix och det visade sig att han fått en spricka i foten(gipps i 5 veckor), och vi som trodde att han bara stukat den riktigt illa.
Nu ska jag fortsätta med lite tvätt och få mig en kopp kaffe!




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vilka underbara bilder! jag förstår att det kändes i magen då du körde över broarna... En spricka i foten! Vilken otur han hade!

2008-07-07 @ 07:56:38
Postat av: aegnes

jag måste åxå samla mig då jag ska köra över seskaröbron, vill helst blunda!

2008-07-08 @ 06:40:10
Postat av: Nina

Ida har berätta hur fint det var ! Jag talade igår med gubben om att dit borde man åka.....



Och nu när du också skriver hur vackert det är då blir man verkligen sugen på att få se Lofoten.

2008-07-08 @ 07:05:03
Postat av: Nina

fotona var så fina, vilken natur och vilken miljö, helt annat än här.

2008-07-08 @ 07:05:35
Postat av: elli

Kan du fatta så lycklig och tacksam jag e????

5 barnbarn och alla friska.

Vad fina builder från er resa. ÄÄrr det nåt du rekommenderar för att strävsamt gammalt par som jag och Åke??

2008-07-08 @ 19:44:46
Postat av: MorsanBaloo

Såg verkligen fint ut. Synd bara att karln din skadade foten.

Jag gillade inte heller broar innan jag flyttade till Seskis. Man vänjer sig fort. :)

Postat av: Linda

Blev genast sugen att fara dit :)

Jag har inga som helst problem med broar, men då är man ju uppvuxen på en ö oxå :)

Stackars Kosti, hoppas han får nån kulig färg på gipset iaf :)

2008-07-11 @ 21:34:38
Postat av: Saidmagnhild

I really enjoyed it. You have done a great job.

2008-09-24 @ 13:46:49
URL: http://saidmagnhild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback